04 окт Kad je vreme za redizajn sajta?
Pre nego što počnemo da radimo na potpuno novom web dizajnu, postoji nekoliko važnih stavki sa kojima je potrebno da budete upoznati. Ukoliko ne želite da novi sajt bude promašaj, evo nekoliko stvari koje treba da znate pre nego što se upustimo u redizajn web sajta:
Ciljani posetioci
Web sajt treba da dođe do svojih posetilaca. Ako ne znamo ko Vam je kupac, nećemo biti u mogućnosti da do njih dopremo. Posao web agencije nije samo napravi web sajt koji izgleda sjajno. Web sajt mora biti koncipiran sa svrhom na umu. Što više infomacija dobijemo od Vas o svojim klijentima, bolje ćemo kreirati sajt za Vaše posetioce. Svaki deo Vašeg sajta treba da se dizajniran tako što se misli na to kojim posetiocima je namenjen. Sajt se ne dizajnira zbog Vas (vlasnika), već zbog njegovih posetilaca tj. Vaših klijenata.
Šta je to što treba da znamo o Vašim klijentima? Ovo su neke od stavki koje su neophodne:
- Starost
- Pol
- Interesovanja
- Ponašanje na internetu
- Tehnologija koju koriste, uključujući omiljene pretraživače i uređaje
Nesigurnost u trenutni web sajt
Najčešći razlozi zašto je poslovna odluka baš redizajn web sajta su:
- Mislite da Vaš web sajt ne izgleda više dobro
- Konkurentska firma je upravo postavila novi web sajt
- Vaš sajt ne radi kao što je nekad radio
Sve su ovo valjani razlozi za redizajn. Treći razlog je naročito bitan i totalno opravdan. Ali ako ne znate šta to ne radi na postojećem web sajtu, Vaš novi sajt može da ima iste probleme. Da biste utvrdili slabosti sajta, pokušajte da koristite analizu podataka. Pretražite stranice gde posetioci napuštaju Vaše web stranice bez konverzije (kliktanja na druge). Samo zato što je Vaš novi sajt vizuelno privlačan, ne mora nužno da znači da će se posetioci na njemu snaći kroz sadržaj.
Kvalitetan sadržaj
Kada je vreme za redizajn sajta, mnogi žele da počnu od početka. Neki drugi vlasnici sajta žele da zadrže sve i da se izvrše samo promene u dizajnu. Oba ova dva pristupa mogu biti opasna. Velika je šansa da postojeći sadržaj donosi posetu ili bar neki deo. Postoji verovatnoća je neki loš sadržaj na stranici zbog koga posetioci napuštaju sajt. Važno je shvatiti šta funkcioniše kako treba, a šta ne. Zašto menjati sve stranice ispočetka kada imate kvalitetan sadržaj koji se dobro rangira u pretrazi?
Potrebno je detaljno pregledti postojeći sadržaja, i to:
- Tekstualni sadržaj Vaših stranica
- Pozivi na akciju
- Slike i video sadržaj
- Kontakt forme
- Programerski kod
- Server na kom se nalazi web sajta
Cilj web sajta
Šta želite da postignete sa novim sajtom? Da li su Vaši ciljevi “više prodaje” ili “više e-mail adresa u bazi podataka”? Što detaljnije možete da odredite svoje ciljeve, to bolje. Npr. kao “Želim da se prodaja poveća za 15% u roku od jedne godine” bolje je nego “Želim da prodam mnogo više stvari.” Ako znate šta je Vaš cilj, znaćete i da li je redizajn bio dobra odluka. Ako znate da je za Vaše klijente najbitnije koja je cena nekih usluga koje pružate, omogućićemo da lako dođu do cenovnika. Takođe, ako pružate neku specifičnu uslugu, opis će se nalaziti tamo gde ga očekuju.
U cilju kreiranja funkcionalnog web sajta koji radi ono što se očekuje, moramo da znamo mnogo više nego što je vizuelni izgled. U mnogim slučajevima, potpuno novi dizajn sajta će biti podsticaj za poslovanje. Sa pravim informacijama, biće pun pogodak.
Studio T je digitalna agencija koja .
Fascinirajte i zadržite korisnike vašeg proizvoda, podignete prodajne rezultate. Započnimo prekretnicu u vašem poslovanju.